Strava + cvičenie = záruka schudnutia

Cvičenie a pravidelný pohyb

Expert: doktorka Michele Olsonová, profesorka telesnej výchovy a vedy o cvičení na Auburn University v Montgomery, Alabama

zelenibna


„Áno, môžete schudnúť samotnou stravou, ale cvičenie je rovnako dôležitou zložkou chudnutia . Bez cvičenia dochádza len čiastočne k úbytku tuku – taktiež odstraňujete len svalovú a kostnú hustotu. Cvičenie naopak stimuluje rast týchto metabolických tkanív a dochádza k väčšiemu spaľovaniu tukov. Číslo na stupnici nemusí znieť tak pôsobivo, ale pretože sval zaberá menej priestoru ako tuk, vyzeráte menšie a vaše oblečenie vám lepšie sedí. Údaje ukazujú, že pri cvičení a strate hmotnosti nemusíte behať maratóny. Potrebujete tak päť až sedem tréningov za týždeň, každý by mal trvať aspoň 50 minút, v miernom stupni intenzity, ako je rýchla chôdza alebo Zumba. Odporúča sa aj rezistentný tréning. Ale nevykonávajte len izolované cvičenie na zdvíhanie hmotnosti – rýchlejšie sa potom budete snažiť používať svoju vlastnú telesnú hmotnosť proti gravitácii pri cvikoch ako sú drepy, výpady, kľuky a doska. A samozrejme okrem spaľovania tuku, ľudia by nemali zabúdať, že cvičenie môže mať aj iné pôsobivé zdravotné výhody, ako zlepšenie kvality spánku, zníženie hladiny cholesterolu a zníženie hladiny stresu.

 
Jedzte s rozumom

Odborník: Shawn M. Talbott, PhD, nutričný biochemik a bývalý riaditeľ kliniky Utah Nutrition University

běh


„Platí pravidlo, že chudnutie je vo všeobecnosti 75% stravy a 25% cvičenie. Analýza viac ako 700 štúdií o strate hmotnosti ukázala, že ľudia vidia najväčšie krátkodobé výsledky, keď jedia s rozumom. V priemere ľudia, ktorí chudli bez cvičenia počas 15 týždňov, schudli 10 kg; cvičenci schudli len 3 kg za približne 21 týždňov. Je to oveľa jednoduchšie znížiť kalórie než ich spáliť. Napríklad, ak budete jesť fast food, znamená to plus 500 kalórií, ktoré, aby ste spálili, museli by ste zabehnúť 6,5 km.“


„Tak čo by ste mali jesť? Je pravda, že diéty s nízkym obsahom sacharidov sú veľmi populárne, pretože ponúkajú najrýchlejšie výsledky, ale môžu byť ťažko udržateľné. Odporúčam snažiť sa o vyváženejší plán, ktorý sa zameria na ovocie a zeleninu, chudé bielkoviny a celozrnné sacharidy. A nikdy príliš nízke kalórie (to spôsobí, že váš metabolizmus sa spomalí a môžete začať strácať svalovú hmotu). Na zdravý denný počet kalórií počítajte 10 kalórií na kilogram telesnej hmotnosti. Týmto spôsobom by ste mali byť schopní schudnúť bez ohľadu na to, koľko cvičíte.“

Strava + cvičenie = záruka schudnutia
Ohodnoťte příspěvek