Spoločnosť Google, Facebook, Sony, Acer, HTC a Samsung vytvorili Svetovú asociáciu virtuálnej reality

Členmi združenia sú spoločnosti:

  • Google,
  • Samsung Starbreeze,
  •  Oculus VR,
  •  Sony,
  • Acer
  • Vive.

virtuální realita

 Každá z týchto obchodných štruktúr má svoj vlastný vývoj v oblasti virtuálnej reality. Hlavným cieľom novovytvoreného združenia je vytvoriť jednotný ekosystém virtuálnej reality s maximálnym možným zverejnením jeho potenciálu. Podľa informácií obsiahnutých v oficiálnej tlačovej správe združenia sa Svetová asociácia virtuálnej reality snaží podporovať zodpovedný rozvoj a prijatie VR na celom svete. Členovia združenia priemyslu majú v úmysle zjednotiť svoje úsilie o spoločný výskum a výmenu osvedčených postupov.

  • Podľa odborníkov z priemyslu aplikácie VR a AR majú obrovský potenciál, pretože sa dajú široko využívať v rôznych odvetviach, od zdravotníctva až po moderné umenie. Podľa výsledkov sociologického prieskumu uskutočneného začiatkom jesene je 40% severoamerických vývojárov úplne stratených v procese vytvárania VR aplikácií.

virtualita
 

  • V tomto ohľade novinári poukazujú na to, že vytvorenie nového združenia v priemysle bolo včasné, pretože moderný trh riešení VR potrebuje zjednotenie rozvojových štandardov a jeho kľúčoví hráči majú všetko potrebné na vytvorenie takýchto štandardov.

 

  • Objem trhu s aplikáciami VR a AR v tomto roku odhadujú odborníci na 5,2 miliardy dolárov. Očakáva sa, že jeho ročný nárast bude približne 180%. Do roku 2020 tak objem trhu dosiahne 162 miliárd dolárov. Toto stanovisko zdieľajú analytici IDC. Vo svojej najnovšej správe o trhu riešení VR sa zamerali na skutočnosť, že tri štvrtiny jej príjmov v blízkej budúcnosti bude v ázijsko-tichomorskom regióne (bez Japonska), v Spojených štátoch amerických a v západoeurópskych krajinách.

 virtuální svět

  • Jedna z divízií spoločnosti Alphabet Corporation, ktorej súčasťou je aj spoločnosť Google, sa podieľala na vývoji novej prilby pre virtuálnu realitu. Nová helma môže byť použitá ako samostatné zariadenie. V súčasnosti sú prilby na virtuálnu realitu bežné, a  istej miery závisia od ďalších zariadení, ako je osobný počítač, smartphone alebo herná konzola. Výraznou vlastnosťou prilby VR od spoločnosti Google bude jej schopnosť fungovať bez pripojenia k ďalším gadgetom.